Інформація та графік роботи

Соціальний педагог

/Files/images/vchitel/Маковецька Р..jpg

МАКОВЕЦЬКА РУСЛАНА МИХАЙЛІВНА

Соціальний педагог— це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку й соціалізації особистості.

Графік роботи

Основні напрями роботи соціального педагога

Посадова інструкція соціального педагога

Проблемна тема над якою працює соціальний педагог: «Роль сім’ї у вихованні особистості»

  • ·Переїзд;
  • ·Розлучення батьків;
  • ·Хвороба або втрата близької людини;
  • ·Народження брата або сестри;
  • ·Різка зміна матеріального становища в сім’ї;
  • ·Надходження до дитячого садка або до школи.
  • ·Сварки в сім’ї;
  • ·Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
  • ·Тривала відсутність дитячого колективу;
  • ·Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
  • ·Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків.
  • ·Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
  • ·Тривало хворіє;
  • ·Був небажаною дитиною;
  • ·Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін.);
  • ·Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав’язливі рухи;
  • ·Проявляє зайве упрямство;
  • ·Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
  • ·Погано спить;
  • ·Відчуває страхи, кошмари;
  • ·Погано їсть;
  • ·Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
  • ·Надмірно фантазує;
  • ·Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інше;
  • ·Проявляє ознаки відставання у розвитку;
  • ·Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
  • ·Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
  • ·Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
  • ·Тікає з дому;
  • ·Відчуває страх зробити щось нове;
  • ·Різко змінює свою поведінку;
  • ·Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
  • ·Часто обманює;
  • ·Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім’ї;
  • ·Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
  • ·Зайво слухняний, неініціатівна.
  • ·Відчувають незадоволення сімейним життям;
  • ·Відчувають почуття хронічної втоми;
  • ·Часто перебувають у пригніченому настрої;
  • ·Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
  • ·Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
  • ·Починають відчувати невротичні розлади (нав’язливі думки, страхи, нервові виснаження та інше).

Чим займається соціальний педагог у школі?

Соціальний педагог так само як і практичний психолог – невід’ємна ланка навчально-виховного процесу. Його роль у школі дуже важлива. На відміну від вчителя-предметника, він не веде уроки, він знаходиться там, де необхідна його допомога і сприяння розвитку дитині. Соціальний педагог – це вчитель, який завжди готовий допомогти дитині, вислухати її, дати корисну пораду. Соціальний педагог відіграє роль щирого та відвертого друга школяра, з яким завжди можна поділитися горем, вилити душу, знайти підтримку.

Також він виявляє учнів, які потребують соціальної допомоги. Це діти, які в силу своїх здібностей не можуть засвоїти шкільної програми. Це діти, які переживають стреси в колективі однолітків у школі чи в сім’ї. Це хворі діти з тими чи іншими вадами, або ж школярі які долучилися до наркотиків, алкоголю. Це педагогічний працівник, який активно співпрацює з різноманітними органами: службами у справах дітей, сім’ї, молоді та спорту, органами міліції, працівниками районної лікарні, тісно співпрацює з психологічною службою району та психолого-педагогічною службою шкіл міста. Соціальний педагог також допомагає обдарованим дітям.

Іноді допомога цим учням може складатися тільки в тому, щоб розібратися в їх відносинах з оточуючими. В іншому випадку – навчити контролювати свої вчинки, бути в собі впевненим. Але і в тому і іншому випадку від соціального педагога потрібні чуйність і сердечність.

Соціальний педагог стає співорганізатором позашкільної діяльності школяра, об’єднуючись у своїй виховній роботі з батьками. Він організовує різноманітні секції та клуби, різноманітні трудові, туристські та краєзнавчі групи, проводить цікаві екскурсії та зустрічі з цікавими людьми. Таким чином соціальний педагог навчального закладу допомагає у соціалізації школярів, вихованню національно свідомого громадянина та патріота України, готує учнів до життя у суспільстві.

Соціальний педагог школи періодично інформує педагогічний колектив про психологічний клімат в класах, про кожного учня у складному становищі та про надання йому допомоги. Відіграє головну роль у підготовці та складанні плану соціальної роботи школи.

Свого часу відомий французький льотчик і письменник Антуан де Сент-Екзюпері називав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Але в одному випадку – це “розкіш”, а в іншому – професійна необхідність. Є такі види людської праці, які просто неможливі поза спілкуванням. Таким видом професійної діяльності є робота соціального педагога.

Соціальний педагог зобов’язаний знати духовний світ дитини і в будь-якій ситуації відчувати, що дітям цікаво, важливо, а що – ні. Він відповідальний і за вміння правильно зрозуміти причини завищеної самооцінки дитини, мотиви її поведінки в різних ситуаціях і за своєчасність внесення корективів до своєї діяльності на основі отриманої інформації.