Соціальний педагог
МАКОВЕЦЬКА РУСЛАНА МИХАЙЛІВНА
Соціальний педагог— це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку й соціалізації особистості.
Графік роботи
Дні тижня | Час роботи | Кількість годин |
Понеділок | З 12:10 по 14:10 год | 2 год |
Вівторок | З 08:00 по 10:00 год | 2 год |
Середа | З 10:00 по 11:00 год | 1 год |
Четвер | З 08:00 по 11:00 год | 3 год |
П’ятниця | З 09: 00 по 11:00 год | 2 год |
Основні напрями роботи соціального педагога
Посадова інструкція соціального педагога
Проблемна тема над якою працює соціальний педагог: «Роль сім’ї у вихованні особистості»
У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога
Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:
- ·Переїзд;
- ·Розлучення батьків;
- ·Хвороба або втрата близької людини;
- ·Народження брата або сестри;
- ·Різка зміна матеріального становища в сім’ї;
- ·Надходження до дитячого садка або до школи.
Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:
- ·Сварки в сім’ї;
- ·Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
- ·Тривала відсутність дитячого колективу;
- ·Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
- ·Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків.
Якщо дитина:
- ·Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
- ·Тривало хворіє;
- ·Був небажаною дитиною;
- ·Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін.);
- ·Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав’язливі рухи;
- ·Проявляє зайве упрямство;
- ·Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
- ·Погано спить;
- ·Відчуває страхи, кошмари;
- ·Погано їсть;
- ·Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
- ·Надмірно фантазує;
- ·Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інше;
- ·Проявляє ознаки відставання у розвитку;
- ·Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
- ·Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
- ·Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
- ·Тікає з дому;
- ·Відчуває страх зробити щось нове;
- ·Різко змінює свою поведінку;
- ·Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
- ·Часто обманює;
- ·Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім’ї;
- ·Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
- ·Зайво слухняний, неініціатівна.
Якщо батьки (або один з них):
- ·Відчувають незадоволення сімейним життям;
- ·Відчувають почуття хронічної втоми;
- ·Часто перебувають у пригніченому настрої;
- ·Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
- ·Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
- ·Починають відчувати невротичні розлади (нав’язливі думки, страхи, нервові виснаження та інше).
Чим займається соціальний педагог у школі?
Соціальний педагог так само як і практичний психолог – невід’ємна ланка навчально-виховного процесу. Його роль у школі дуже важлива. На відміну від вчителя-предметника, він не веде уроки, він знаходиться там, де необхідна його допомога і сприяння розвитку дитині. Соціальний педагог – це вчитель, який завжди готовий допомогти дитині, вислухати її, дати корисну пораду. Соціальний педагог відіграє роль щирого та відвертого друга школяра, з яким завжди можна поділитися горем, вилити душу, знайти підтримку.
Також він виявляє учнів, які потребують соціальної допомоги. Це діти, які в силу своїх здібностей не можуть засвоїти шкільної програми. Це діти, які переживають стреси в колективі однолітків у школі чи в сім’ї. Це хворі діти з тими чи іншими вадами, або ж школярі які долучилися до наркотиків, алкоголю. Це педагогічний працівник, який активно співпрацює з різноманітними органами: службами у справах дітей, сім’ї, молоді та спорту, органами міліції, працівниками районної лікарні, тісно співпрацює з психологічною службою району та психолого-педагогічною службою шкіл міста. Соціальний педагог також допомагає обдарованим дітям.
Іноді допомога цим учням може складатися тільки в тому, щоб розібратися в їх відносинах з оточуючими. В іншому випадку – навчити контролювати свої вчинки, бути в собі впевненим. Але і в тому і іншому випадку від соціального педагога потрібні чуйність і сердечність.
Соціальний педагог стає співорганізатором позашкільної діяльності школяра, об’єднуючись у своїй виховній роботі з батьками. Він організовує різноманітні секції та клуби, різноманітні трудові, туристські та краєзнавчі групи, проводить цікаві екскурсії та зустрічі з цікавими людьми. Таким чином соціальний педагог навчального закладу допомагає у соціалізації школярів, вихованню національно свідомого громадянина та патріота України, готує учнів до життя у суспільстві.
Соціальний педагог школи періодично інформує педагогічний колектив про психологічний клімат в класах, про кожного учня у складному становищі та про надання йому допомоги. Відіграє головну роль у підготовці та складанні плану соціальної роботи школи.
Свого часу відомий французький льотчик і письменник Антуан де Сент-Екзюпері називав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Але в одному випадку – це “розкіш”, а в іншому – професійна необхідність. Є такі види людської праці, які просто неможливі поза спілкуванням. Таким видом професійної діяльності є робота соціального педагога.
Соціальний педагог зобов’язаний знати духовний світ дитини і в будь-якій ситуації відчувати, що дітям цікаво, важливо, а що – ні. Він відповідальний і за вміння правильно зрозуміти причини завищеної самооцінки дитини, мотиви її поведінки в різних ситуаціях і за своєчасність внесення корективів до своєї діяльності на основі отриманої інформації.